27 Mart 2016 Pazar

Dizilerdeki Kareler ve Müzikleri ?

Selam Canlarım,

Muhtemelen herkesin sevdìģi Diziler vardır. Bende baya iyi Dizi izleyicilerdenim. Ama bazen Yeni Dizilere hiç bakmak istemesemde bi bakmışımki Tiryakisi olmuşum :)

Bazen Dizilerdeki Karekterleri Kendine yada Arkadaşlarına benzetirsin ve dahada dikkatli zevkli izlersin, Gün olur bir Şarkı çalar Hatıralar yine Havada uçuşur birde bakarsınki Şarkı Dudaklarından hiç eskimemiş gibi süzülmekte olu verir...

Hemen Dizileri sayayım.
Pazartesi günleri "Kırgın Çiçekler" i hiç kaçırmadan pür Dikkat izlerim. Bu Hikayede Kızların Hikayesini anlatıyor ayrı Kìşilikler bir Yerde aynı Kaderi paylaşıyor oda Kimsesizler Yurdunda kalmaları onları bir araya getiriyor. Hepsinin ayrı Olayları var. Beni hepsi öyle bir etkiliyorki. O Dizi başladıģında aslında yanımda Peçetelerin olması gerekmekte... Kızların hepsine sarılasım var. Belkim Gerçek Hayatta Kimsesizler Yurdu denildiģinde içimi burkan Olaylar olduģu için bu Dizi beni benden aldı. Senaristler hep Ters köşe yapıp izleyicilerinde Düşünmelerini saģlıyor bu çok Hoşuma gidiyor. Aynı Hayat gibi yarïnı bilmeden... Heleki Grup 84'ün söylediģi "Kırgın Çiçekler" ve "Sen kal ölene kadar" bu iki Müzik aman Tanrımmmm bayılıyorum. Dizi bitince bekliyorum Isimler geçince bile dinleyesim var Müziģi... Pazartesi günlerini sever oldum bu Dizi için ve heleki anlatılan Hikayesi, beni TVye baģladı resmen.

Salı günü ise yeni bir Diziye başladım ; Gecenin Kraliçesi Meryem Üzerlinin oynadïģı içinde biraz Aşk biraz Tutku biraz Acı birazda Intikam var... Çok samimi bir Dizi, Hikayesi çok karışık fakat izlediģin sürece tutkuyla bıkmadan izlediģim bi Dizi.

Cuma günleri eskiden Kara Ekmek Dizisi vardı ufff ona çok bayılırdım, Aşkla tutunan ne olursa olsun Liseli Aşk gibi bazende Kederden aģlayan bir Dost gibilerdi. Kız atarlı giderli, asì, bazende çok sevecen, içinde kendince Duvarları olan ama onları Sevdiģi için kırdımı ona tutunmak isteyen birisiydi... Adamda çok tatlıydı. Aslında diziyi izleyenler bilirler. Hikaye güzel olsada bitirdiler.

Cumartesi günleri ise Ayşegüüüüüllll Günü :) Ilişki Durumu : Karışık. Bu Kız aynı Çocuk gibi Büyüklerin Suratsızlıģından bıkmış olacakki; kendi Dünyası olan. Herşeye gülen ama gülüpte acıyı içinde yaşayan. Olumsuz şeyleri içine atıp Kahkahaları dışarıya vuran Kişi... Yatak Odası sanki ufak Kızmış gibi süslemesi... Mutfaģa girdimi, gütel birşey çıkmadan çıkması. Içi Dışı bir. Yazılar yazmaya çalışan biri. Ve bi Adama aşık oluveriyor ama o Adam başkasını sevdiģini bile bile. Ama bir bakıyorki budefer Güneş Ayşegüle doģuyor. Sanki Senaristi benmişim gibi vay be nasıl anlattım :D Bu bir Yabancı Diziden Türk Dizilerine uygulanmış bir Dizi. Eskiden dahada severdim bu Diziyi. Şansıma Çanaģımız o Dizi Yayındayken çekmemeye başladı, dışardaki Fırtınadan dolayı. Ama yinede eski Bölümlerini gösterdiklerinde seve seve izliyorum. Ordakide Müziģe bayılıyorum ismi "Ah Kalbim" .

Arada baktıģım Diziler Poyraz Karayel, Seksenler , Baba Candır, Kiralık Aşk (Defnenin hep Ömere beni özledin mi? Laflari olsun yada sıkça mesaj atma kabiliyeti birisine bayaaa benzetiyorum bide Ömerin bazı hareketleri başkasina benzetiyorum! ), Evli ve Öfkeli. Bu dizileride seviyorum ama tiryakisi olunacak Diziler fakat ben bütün Dizileri hergün aynı Saatte oturup izlemek istemiyorum. Ama o Dizilerin Hikayeleri muhteşem, eģlenceli çok seviyorum. Hergün hergün izlemiyorum çünkü daha fazla Yazı yazmak ve Ders çalışmaya ve Ev işlerine aģırlık vermeye çalışıyorum. Böyle yazdiklarimi okudugumda "Masallah hicde Dizi izlemiyorum ha bide izlesem peh!" :) Ama gercekten saydiklarimin hepsi sevdiklerim ama herzaman herzamanda izleyemiyorum, yada izlemiyorum. Yinede Internet sagolsun yada Dizi Özetleri sagolsun, arayi kapatabiliyorum.

Baba Candır o ne güzel Dizidir, saf ve masumların Aşk Hikayei Hayatları... Ah o Haluk yokmu hele Emrecan hele o junior :D hele tatlı Kızların bu Erkeklerden çektiģi haller, bi Babanın Çocuklarına bakması kaç yaşında olurlarsa olsunlar... bi eski Mahallede yaşamaları, o didişmeler (eskideki Mahellemi özlettiriyor bana!).

Bunlarin hepsini sayarken bide KanalD´de Reklamlarini göstermesinler mi "Hayat Sarkisi" Dizisini. Bilenler mutlaka anlayacaklar, Reklamlarda bi kücük Kizi gösterdiler, "Ben ilk gördüm, ben onunla evlenecem" diyordu Cocuga tatli tali tam isirmalik bi Kiz. Dizi basladi tamda Sali günü bizim Canak herzaman izledigimiz Diziyi göstermeyince, bizde ona baktik. O ne ilk Bölümdü öyle, yani birkac Bölümün hepsini ilk Gün gösterdiler. En sevdigim seyde Izleyenleride düsündürmeleleriydi. Hep Aklimda yoksa böyle mi yoksa öyle mi olacak dedirtti bana. Bide Hikaye simdilik ayni zamanda az bi Bölümü Almanyada geciyor, orda Türk Oyuncularinin tatli tatli Almanca konustuklarini izliyorum.

Dizi yada Film izlerken başka Gözlemlerim arttı, aynı Klip izleyişlerim gibi... Mesela bi Kare sevinç Karesiyse Kamera nasıl çekiyor. Hangi açıdan çekiyor. Bir Kişiyi çekince arka Tarafın nasıl olmasına özen gösteriyorlar. Bi Derste bu Konuyu işlemiştik çok güzeldi. Bunlara biraz ilgimin artıģını gördüm. Veya hangi arada Müzik veriyorlar, hangi Müzik tarzları. Mesela Gecenin Kraliçesi Dizisi tıpkı Sinema Kareleri gibi çekiliyor.
Dizilerde nasılki Hikaye ve Oyuncular önemliyse Müzikte bir okadarda önemlidir. Bazen Yukarda saydıģım Dizilerin Müziklerini severek dinliyorum. Çünkü bazıları bu Dizi Hikayeletiyle Can bulduģu için e Dizinin içeriģini bildiģim için Müziģi dahada zevkle dinliyorum, Ruhum hissedecek şekilde Kalbime işliyor Cümleler... Ben mesela Türküler yada Slow Parçalar dinlediģimde aslında onun ardında yatan Hikayeleri merak ederim. Çünkü o gür sesiyle gırtlaģıyla Gönlümüzü fet ediyor aynı feryad edercesine ... Gerçek Hikayelerini dinlediģimde ayrı bi Duyguyla dinliyorum o Şarkıyı. Çünkü belkim Hayatta daha tatmadıģımız Duygular olabiliniyor ve dinlediģimizde kendimizi Şarkıya veremiyoruz... Hikayeyle beraber bir bütün olup bütün kayıp olan Puzzellar yerini buluyor.

Ne öyle anlatmışım yahu! Daha doģrusu anlatabilmişimdir :)

Acaba Sizler hangi Dizileri niçin izliyorsunuzdur? Hikayeyemi yoksa Oyuncularamı tutuldunuz? Ya Müzik içeren mi yoksa Müziksiz bir Dizimi seversiniz? Acaba üste saydıģım Dizileri hiç izleyeniniz varmı?

Aynı günlerde aynı Zamanda aynı Diziyi oturup izleyip kimbilir belkide komik olmayan Kareler bize komik gelip Saatlerce gülüyoruzdur. Sevgiler ve Saygılar benden...

Sevgilerimle
Minik Dileģiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder