21 Mayıs 2015 Perşembe

Internet Dünyasinda yasananlar

Herkes Vloglar , TMI TAG yada Challengeler cekmeye baslamis, eglencelileride var Can sıkanda... Bazilari günlük Hayatlarini cekiyorlar bunlardan Biride „Ekin Soyak“ isimli Vatandas :)

Neden bukadar Ilgini cekti ?
Oda söyleki bugüne kadar Bayanlarin Vloglarini yada iste „Cantamda neler var?“ adli Videolari izliyordum, izliyorum.
Ama Videolara bazen Erkek Arkadaslari yada Esleriyide dahil olanida vardi...
Cogunlukla izledigim Vloglar hem Almanca hem Türkce agirlikli. Bikeresinde rastgele bir Beyin Videosuna denk geldim. Maske ve Erkeklere Tavsiyelerde bulunuyordu, dogal olarak benim Ilgimi cekmemisti, ne yapayim ben Erkeklere verilen Tavsiyeleri :) Herneyse ve Vloglarin sadece Bayanlara Özel kalmali oldugunu düsündüm,cükü beni Beylerin cektikleri ilgilendirmiyordu taaki Ekinin Videolarina rastlayana denkti. Oda söyleki sadece Beylere yada sadece Bayanlara hitap edilmiyor, izleyenler bilir izlemeyenler suan onun Videolarina baksinlar derim :)

Bayanlarin ve Beylerin cektigi Videolarin arasindaki fark nedir ?
Tabiiki Ekin ve Arkadaslarini överken bizim güzel Hanimlarin Videolarini kötülemek istemem hasa, begenerek izliyorum. Ama suda bir gercek hicbirzaman Erkeklere verilen sansi Kizlarimiza vermiyoruz, vermiyorlar. Bi Saka Videosunda bile Erkeklerin Videolari sevilerek izlenirken, bazen Kizlarimizin cekilen Sakali Videolari yada Challengelere bi Önyargi var. Ve Erkekler bunun icin daha güzel cekinmeden Eglenceli Videolar cekiyor, Kizlarimiz ise Kisitli Videolar. Yani yine Kiz ve Erkek Esitsizliginden kaynaklaniyor :) Herneyse Konumuz bu degil...

Ekin Soyak Videolarina nasil denk geldim?
Iskenderuna gitmeyi planliyorum ve ayni zamanda cok sevdigim bi yerdir, cünkü kücüklügüm orada gecti. Youtubeda Iskenderun diye rastgele yaziverdim, bide ne göreyim, adisini yanlis hatirlamiyorsam „Iskenderuna Yolculuk“ diye baslik adinda bi Video vardi. Sevinerek tikladim, Iste birkac Bey elinde tutmus Kamerayi, „Iskenderuna gidecegiz,orda birseyler cekecegiz“ diyor, bende aval aval baktim, sonra Videoyu öne sardim ve sandimki Iskenderunun Havasini Tasini cekecek bekle bekle, sonra hic merak etmeyin gösterdiler oda , hic gitmedigim ama duydugum „Prime Mall“ in icindeyken ve disini cekmislerdi :) O an „Bu ne ya, dalga mi geciyorlar?“ dedim, bi yandanda kendime kiziyorum, ne izliyorum böyle Videolari niyetine.
Sonradan 1, 2, 3 demeden onun Videolarini izlerken buldum kendimi. Unutmadan sonradan bircok Videosunda gördüm Iskenderunlu olanini :)

Arkadaslariyla olan Dostluklari ?
Tabiiki Videoda sadece Ekini ve Ailesini, Sevgilisini tanimadim, onun birkac degismeyen yada sevenleriyle paylasilan Arkadasliklarina sahit oldum. Bu cok hosuma gitti. Arkadaslarinin adlari : Kürsat, Ertuğrul ve Ibo. Onlari eskiden Trde kaldigimiz zamanki, Mahalledeki birkac Haylaz yada Cete (iyi anlamda) olan Cocuklara benzetiyorum. Cok eglenceliler. Hepsi Kamera önünde cok rahatlar ve aldiris etmeden bazi Erkelerin anladigi dilden konusuyorlar :) Mesela iste Kiz hakkinda konusuyorlar vs vs yani Erkek ortami... Ama beni etkileyen Olay ise daha Minicik olmalari , hepsi yanlis bilmiyorsam Lisedeler yani söyle 17-18 Yaslarinda vardir ortalama. Ve aralarindaki Kameraya yansiyan birbirine Sakalar yapmalari ve hepberaber Hareket etmeleri, yada birisi Evde birsey unutuyorsa hepsi Carsidan kalkip gidip Eve unuttuklari seyi alip tekrar gelmeleriydi ayni Ortama. Ama bana kalsa kalkmaya üsenir, „Ya sen git al unuttugun Seyide, ben burda beklerim“ derdim :) Ama bide bunun Kameraya yansimayan tarafi vardir mutlaka güzel Dostluklarinin. Bide aralarinda birbirini kücük düsürecek „ya sen cahilsin“ gibi seyleride yok.
Garibim Kürsada bi Sakalari vardi Kapiyi acar acmaz bi Köpüklü hokkali Tokatla karsilasti hemde 2 defa :), sonra igrenc bi Sekilde Colasina Tükürdüler. Ama kizmadi sadece gülmüstü yada icinden saydi sayacaklarini :) . Sonra Ingilizceye iyi hakim olanda Kürsad, ve Arkadaslarina yardim ediyordu Videoda. Ve Arkadaslarida bunu bildigi icin rahatlikla Ingilizce seyleri ona soruyorlar.
Ibo ise Motoru var, oda Arkadaslarini bi ordan buraya götürüp getiren Kisi :)
Ertuğrul ve Iboda fark ettigim sey ise hep ellerinde Telefon olmalari, hos öyle bi Dönemdeyiz hepimizin elinden düsmeyen bi Cihaz :) Ikiside görüntülenmekten kacinmiyor ve Arkadaslarina destek veriyorlar. Beraberce Videolar izliyorlar ama deli gibi biz onlari izlerken onlarda baska Youtuberlarin Videolarini izleyip bize Video hazirliyorlar, hazirlarkende bunlari bize cekip ön Yayin yapiyorlar.

Kanallarin adlari ?
„Ekin Soyak“ disinda „KürsadTv“ adli Kürsada ait olan bi Sayfasi var. Bildigim kadariyla Ibo ve Ertuğrul Sayfalari yok amma velakin hepsinin icinde beraberce cekilmis Videolari var oda „Vivox TV“ de yer aliyor.

Fark edilirler mi ? yada Fark edilmis midir ?
Ben gec kalanlardanim :) Yeteneksizsiniz Türkiyede yer almis sonra mesela Videosunun bi Kismi „Kel Alaka“ da ve birkac Programda gösterilmis. Abone olaylarini asmislar, bircok Internet Sitelerinde onlari bulabilirsiniz...

Nelere dikkat ediyorlar ?
Eger tanimadiklari Insanlara Saka yapacaksa, öyle bi Ortam seciyorlarki, kendilerine zarar gelmeyecegi bir Sekilde, oda onlarin Haklari. Bazen gidiyorlar bi Yere, Cevreye bakiyorlar, Insanlari inceliyorlar :) yok orda Olay cikar diye tahmin ederlerse, ordan hemen kaciyorlar :)
Ve öyle Videolar cekerlerse, Saka yaptiklarini Insanlara söylüyorlar, ve soruyorlar Videonun sonunda, eger Onay alirlarsa, bize o Videoda yer alan Insanlarin Yüzlerini gösteriyorlar ama istemiyorlarsa Yüzlerini tamamen buzluyorlar. Ama hakikaten görünmeyecek bi sekilde. Buna dikkat etmeleri cok hosuma gitti.

En sevdigim Videolari ?
  1. KürsadTv de yayinlanan „Trde Cocuk Kacirma Sosyal Denegi!“
  2. Ekin Soyak da yayinlanan „Kürsadin Sokakta yatma Sakasi“
  3. VivoxTV de yayinlanan „Telefon Sakalari“
Izlerken hissettiklerin?
Izlerken bi an cok gülerken bi anda hüzünlenirken buluyorum kendimi. Hepsisinin bi kendine has bi Isigi var. Bence bize verilmesi gereken Duyguyu yansitiyorlar. Onun icin bu Video Olaylarini büyütüp istedikleri yere gelmelerini dilerim... cünkü hak eden bi Cete ;)
Bazende agzim acik izliyorum „Anam,simdi ne olacak?“ diye söyleniyorum kendime. Cünkü Cesaretli Videolar cekiyorlarki heleki bazen Insanlar saka olduklarini dogal olarak bilmiyor ve bizim Ceteyi patakladigina sahit oldum, o Olaya üzülmüs olsamda, Cesaretlerinden dolayi kutluyorum.
Ve bazen Insanlarin, karsi taraftaki ve zordurumda olan Insanlara nasil davranir yada zor Durumda olan Kisiye El uzatiyorlarmi diye Videolari var, onlar beni cok hüzünlendirdi. Cünkü bi an „Kimse kimseye yardim neden etmiyor“ dedirttirirken bana. Bi an pat Polis Amcalar geliyor, bizi aradilar böyle böyle … diyorlar. Yada bazilari aninda Olaya karisip Insanlara yardim ediyorlar. Bian kendim ve Vicadanim basbasa kalip "Acaba ben neyaprdim? Ceker gidermiydim yoksa yardim Eli uzatirmiydim?" dedirtti bana.

Vlog ceken tanidiklarin?
Var 1 tane. Sinifimizda bir Cocuk vardi, Konusma/Anlatim tarziyla ve giyimi ile kendisini hep fark ettirirdi. Onun bi özel Isigi vardi ve onu ilk gördügümde "Bu Cocuk Bölümleri/Siniflari karistirdi galiba?" dedim. Cünkü o bizim Sinifin Adami degildi,onda baska birsey vardi ama anlamis degildim :) Yeniydik Sinifta hepimiz sonradan ortaya ciktiki Cocuk coktandir Vloglar cekiyormus, hemen Internete girdim ve hakikaten sevdigi Isi yaptigi belli oluyordu, zorlanmadan bütün Isigini oraya yansitanlardandi. Sonrada 3-4 Aya kalmadan Okulu birakip sevdigi Isi yapmaya baslayip Aboneleri oldukca artmis durumda. Bunu niye anlattim bende bilmiyorum :)

Not : Ben birkac gündür "VivoxTv" ve obir Sayfalari takip etmeye basladim ve yukarida yazdiklarim bikac günün izlemiyle olusturdugum ve haklarinda düsündüklerimdi. Ondan dolayi En sevdigim Videolara 3 tane yazabildim :) Eger Yanlis aktardiklarim varsa simdiden özür dilerim.

Aklima gelenler bunlar, sizlerin Sorulari olursa seve seve Yorum kismi acik sizlere :) Yorum kismisina yazmaniz icin buraya Üye olmaniz LAZIM DEGILDIR!
Sevgilerimle
Dilegin Gezegeni





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder