17 Ocak 2016 Pazar

Hayatimdan Basliklar (1)

Ben Türkiyedede Okula gidip apayri bir Ülkeye gelip burda yasamaya basladik. Bu iki Ülkenin Kültürleri, Dersleri, Kurumlari, Espiri anlayislari ve Dil Gramatigi okadar ters düsüyorki birbirinden, karman corman. 
Rüya gibi, yeni Insanlar, hepsi Sarisin, Gözleri renkli, davranislar farkli... Buranin Bayraminda disari senlikken dogal olarak bizim Eve ugramiyordu. Ama bizim Seker Bayramlari mesela oldugunda Evimizde bi Senlik ama disari hep sessiz, nede olsa ayri Mahallede ayri Kültürler vardi. Okulda Müdürler derdiki, eger Seker Bayrami, Kurban Bayrami oldugunda Velilerinizden bi Izin Kagidi verin, biz ogünlük size izin verelim. Bu cok güzel, özel ve zarif bi Davranis. Ama ne ben nede Ev halki bunlari istemezdi, cünkü Türkiyedede burdada degismeyen tek sey Anne ve Babamizin Okulun önemini asilamislardi bizlere hem zaten burda kimsemiz yoktuki, Sabah evden El öpmeye cikip Aksam geleyimki?!... Tabiiki sevdigimiz Kisiler var ama bunlari Ziyaret isini bi Cumartesi gününede sigdirabiliriz, yani Okulu aksatmamak lazimdi.
Cok dogalki burdakinin Okul Sistemini bilmiyorduk, hos halen bazi Puzzle´lar bende eksik :) Ve her Anne Baba gibi onlarda bizim Dili ögrenmemizi ve Derslerde basari göstermemizi isterlerdi, halen öyle. Cünkü onlar okadar seyler yasamislardiki Hayattan bazi Olaylari bizde görmüs duymustuk ve onlar bizim iyiligimizi düsünüp hep Okulun önemini anlatirlardi. Ve basarmazsak neler olabileceklerini sirf laf olsun diye anlatmazlardi kendilerini örneklestirerek Hikayeler anlatirlardi. Bende sanki bir Yilda üstünden gecmiste olsa, sanki buraya ait olmadigimi fark ediyordum, cünkü bazi seyleri idrak edemiyordum, sanki bugün-yarin Bavulumu hazirlayip tekrardan Memlekete gidecekmistim gibi. Idrak ettigim tek sey Anne ve Babam Cocuklarinin gelecegini düsünüp bize güzel seyler vermek icin gelmislerdi. Ama artik sira bizdeydi, bi Vicdan azabi Duygusuyla nekadarda üzülsem, hasretlik ceksemde ve zorlansamda „Ben gitmek istiyorum“ diyemezdimki. Hem Cocukken sunlari bile düsünür olmustum, acaba gitmek istesem onlara ihanet edermiydim? ya hem daha Diplomam yok, ne edecegim orda? Ya peki özlemicekmiyim Ailemi? Hem bi Meslegim bile yok Ailem izin verir mi? Bunlari düsünerek büyüdüm, büyüdükce Düsüncelerimin üstüne ayri Düsünceler, Fikirler eklendi. Bi Yastan sonra kendi kendime birseyleri secmem gerek... O düsünceler icindeyken Okula tuttundum, ama hep Ailem üzülmesin bunuda basarim sunuda basarim diye diye geliverdim buralara :) … Bazi yanlis Düsünceler icindeydim, mesela hep Okula gitmeyi Annem Babam üzülmesin, bak onlar bu Yasta buralara bizim icin geldiler onlari üzmemem gerek diye diye bi nebzede olsa basardim birseyleri kendimce. Yanlis diyorum cünkü kendimin mutlu olmadigini fark ettim taaki Staja baslayana dek. "Dilek bunu sen sectin kim icin ? Kendin icin. Mutlumusun? Evet. Bu bana yetiyor." Cünkü bu Stajla aslinda kendim icin birseyler isteyip ve mutlu oldugumu fark ettim.

Ilk geldigimizde Dil Kursu bitmisti ve Türkiyeden geldigimizde hangi Siniftaysak burda bir alt tabakadan baslamamiz gerekti. Yani atiyorum ben Trde 4. Sinifa gitmissem burda 3. Siniftan basladim. Ve Ilk Okul bittiginde, senin nekadar iyi olup olmadigini Hocalar Göz önünde bulundurup, Okula yerlestirme yapiyorlar. Ne Annem ne Babam Veli Toplantilarina gidemedikleri icin Durumumuzdan haberleri yoktu, ister iyi ister kötü. Malum Dile hakim degiller. Bu bizim icinde zordu, cünkü Trde hep bizi Hocalara sorardi ve bu birden bire olmamaya baslamisti. Ve benim en alt Tabakadan baslamam gerektigini aciklamisti Hocam, ama eklemisti, Akilli birisi ama Dil sorunundan o Okula gitmesi daha iyi olur demisti, ama tabiiki bunlar benim Fikrim, ama siz Cocugunuzu daha iyisine gönderebilme sansinizda var, demisti. Cok üzülmüstüm, cünkü basaramamistim, Babama acikladigimda, aglamaktan bogulmustum. Oda üzülmüs ve olan oldugunu söylemis ve keske dahada calissaydin ozaman simdi aglamazdin diye seyler diyordu... Yani kendim icin üzülmüyordum dedigim gibi yaptigim seyleri hep onlara Armagan etmek istedim. Cünkü onlara birseyler borcluydum. Kendimi cok Suclu hissediyordum (halende öyle). Bide bilmedigimiz bi Sistem var ve sadece ordan burdan duyduklarimiza inanir olmustuk. Kimse ondan yoktu bize anlatacak Sorularimizi cevaplayacak, üzücü birsey hemde cok. Bazi Kisiler Aileme ya kötüymüs demek Notlari ondan basarili bi Okula gitmemis vs vs Cümleler sarf etmislerdi. Cünkü burdaki Tanidiklar azda olsa öylelerdi Morelden ve Destekten cok bu Konularda bi Insanin Motivasyonunu düsürürlerdi. Ama Konu kendi Evlatlari oldumu, Yillar sonra o Okullarda onlarda basladilarmi, sanki Okul süperdi, Cocuklarin Notlari harikaydi gibi konusurlardi... Özgüvenmiydi yoksa gecmis Yillarda bizi üzmekmiydi onlarin Niyeti ???

Neyse, o Okula basliyorum ve Ailemin burda tanistigi bi Ailenin bi Kizi var, onlardan bizim gibi ayni Yillarda belkim Aylar var sadece aramizda buraya gelmis ve Kiz cok basarili oldugu icin, Kiz Gazeteye cikmisti, oraya kadar hersey normal. Ben sevinmistim, bi Türk Kizin ve heleki benim gibi ayni Yillarda gelmis ve o basarmisti, hakikaten Yürekten onu tanimasamda onun icin mutluydum. Hak edeni Gönülden Alkislayanlardanim ve tebrik edenlerdenim. Ama Anne ve Babam kendi adima söyleyeyim, sanki Gazeteyi bana öyle bak gör sende basarabilirsin kizim degilde, bak Elalem (ah o Elalem yok mu!) neler basariyor, sen niye basaramiyorsun demisti. Onlara darilmistim, ama kizamadimki. Onlarda bizlerde apayri seyler yasiyorduk, hep beraber Mücadele ediyorduk, Endiselerimiz var herseye karsi halende öyle, yarin ne olur diyerek yasiyoruz. O anda kendimi cok basarisiz ve Salak hissediyordum, hem Dil bilmiyorum hem Akil yok diye kendi kendime kiziyordum. Ama biyandanda kendime güveniyordum, cünkü basarabilirim desemde bazen Motivasyonum inisli cikisliydi. O Okulu basariyla bitirmistim. Bugüne kadar ister TR ister burda Ögrencilik görevimin yaninda Hocalarimla hic bir Problemim olmamistir, ben görevimi algilamistim ve bir Caba sarf ediyordum, bazen Isyanlardada olsam, ama haylaz bi Kiz gitmis artik Olgun bi Dilek gelmesi gerekti ve geldi...
Sonra o Okula giderken daha baska iyi seviyede bi Okulun önünden gecmistik, bizimkiler ah keske sende burda olsaydin demislerdi. Okula bakmistim kocaman bi Binaydi, Ögrencilere baktim, harbi onlar benden cok mu Zekiydi yada Yeteneklimiydi dedim kendi kendime. Bi eksik gördüm kendimi hep onlardan. Kötü oldugum anlar ister Ders ister Hayatta birseyler varsa bunu anlatmaktan ve onun üzerine saka yapmaktan kacinmam ve gocunmam. O öncedende böyleydi simdide böyle. Bu bana cok yardimci oldu, Insanin kendini cok yükseklerde görmemeli ama cokta alcatmamali bi yandanda kendisiyle dalga gecmeli. 

Neyse bu Okuldan sonra bir daha Yüksek Okula gitmistim, Sinifta kalanlar vardi, yada bendende kötü olan Ögrenciler vardi. Bazi Hocalar bile Ögrencilerden gelen sorulara cevapsiz bile kalabildiklerini gördüm. Yani bi Insan herseyi 4/4lük yapamazdi. Sinifimizda Anne olanda vardi ve Hayallerine kosmak iseyen birisiydi bi yandanda. 

O Okuldanda mevzun oldum. Sonra? Sonrasini hic bilmiyordum. Hocama anlattim, o Hocamda bana baska bi Bölümü göstermisti, bak böyle Bölümler var istersen oraya basvurabilirsin demisti. Ve ozaman bana bi Yardim Elini verdigini gördüm o Hocanin, benim icin birisi bana karsima secenekler kurmustu. Evet bu bir Kaderdi, ama her Kaderde oldugu gibi benimde secimim önemliydi. Iki secenek vardi önümde, ya Hocamin dedigi yere bas vuracaktim yada aylak aylak Disarida gezecektim. Cünkü o Diploma beni pek acmamisti, cünkü Firmalar daha yüksek Diplomalar bekler olmuslardi vede ben daha ne yapacagimi, ne istedigimi bilmiyordum. Secenegim yine Okula gitmekten yana oldu. O Okulla beraber, simdiki yasadigimizin Yerin yüksek Diplomalardan almis oldum. Ve Staja basladim. Eger yanlis Secim yapsaydim, simdiki is Yerinde olmazdim... Ve sectigim Meslegi söyledigim An herkes yani o Meslegi bilen „vay kiz o zor degil mi diyorlar“, „evet öyle“, „ah ah gelde bana sorun hele!“... Sasirmis sanki benden beklenmedik Gözlerle bakiyorlar, bende sasiriyorum kendime. Insallah insallah bu Stajida Okulumuda basariyla sonuclandiririm ve o Diplomayi Elime alirim (Amin.) Ve o Diplomayi alip o Hocama gitmek istiyorum, hep icten Sükürde etsem ona, bi yanim Keske hep gitseydim yanisina Tesekkürlerimi bidaha sunsaydim diyor, ama gitmeye gitmeye cekindim, ama Diplomayla beraber gitmek istiyorum yanisina ve eminimki benden daha fazla sevinecek :) .

Kiskanildigimi görüyorum, daha dogrusu hissediyorum, bence yanlis hemde cok, adim adim ciktim Merdivenleri, kimse yardim etmeden. Daha "Ben oldum" diyemem demem, cünkü öyle bir Dünya yok! Arkadaslarima diyorum „Eger ben ha ben basardiysam, siz hayli hayli basarirsiniz!“ Hic birzaman kimseyi kiskanmadim, Hirs yapmadim. Kendime kizardim, sonucta ben önemliydim, sagimdaki yok Ayse karsimdaki yok Firat önemli degildiki. Kendi kendime yarisiyorum, kendim icin. Ama kimseye Tepeden bakmadan, üzmeden, kirmadan...
Mesela Üniversiteye gitmedim, ama Trye geldigimde Meslegimi dedigimde „Sen ozaman Üniversiteye gidiyorsun orda“ diyorlardi, bende gitmedigimi söylüyordum israrla. Bazilari vardi, gitmedigi halde Hikayeye on katida kendileri eklerlerdi. Ama ne gerek vardiki? Yani ben Üniversiteye gitsem Hava atsam ordakilere bundan benim kazancim ne olacak ? Yada onlarin kazanci yada Ellerine ne gececek? Hicbirsey. Ve burdada yada TRdede anlattigimda hep sunu duyarim "Siniftami kaldin" hani Yasim Üniversite yasiya hani :D ama ben sil bastan anlatiyorum Sistemlerin degisIk oldugunu oraya sonradan gittigimi vs vs  ve sonra gelen Söz "burda olsan Üniversiteye gitmis hatta bitirmistin" derler.  Yada ilk basta sanki Salakmisim gibi bakarlar, belkimde bundan bazen Cocuklarimiz bu Baskidan dolayi Eve Karnelerini korka korka getiriyor yada Haberlerde gördüm Intihar ediyorlar. Herkes basarabilir ama icten istersen. Üniversite diye diye, Diploma aldim ve gidebilirim ama icimde öyle bi Güc yok. Evet belkim TRdede olsaydik coktan bitirmistim herseyi dogru ama Kaderle beraber sectigimiz bi Secim vardi ve onu yasiyoruz, Gelecekteki Yillar ne gösterir bilmem.
Annem Babam bunlarin bilincinde ve o Yillarin bizlere kimsenin Yol göstermediginden yakinirlar haklilarda, birisi kötü dedimide kötü bilirdik... Ama onlar sayesinde birazda benim katkimla bi Hedefim oldugu yere gitmek istiyorum. 

Demem odurki Gönülden kimseye Kin, Nefret etmeden, kendi Yolunda sadece kendinle savasirsan istedigin Kapilar acilir. Tabiiki dünden bugüne istedigin Dilekler olmazki, yada benim gibi istedigim Yola birden bire gelmedim, en alttan basladim, hatta Trdeki ögrendiklerimi silip bi Yastan sonra Bebekler gibi Emekleye Emekleye yeniden sil bastan ögrendim, ögreniyorum ögrenmenin yasi yok. Benim Yollarim hep uzundur, icinde hüzünde mutlulukta isyanda var, ama uzun Yollardan alltan basladim. Bana cok sey katti. Ben Yildan yila degistim, algilamaya basladim ve öyle tutundum. Ailem zengin olsaydi ve ben hep buna göre „Aman Ailem zaten zengin, onlar bana yardim eder“ diye büyürdüm belkim. Belkim bunu Aklima koyarak zorladim Kapilari... mecburum... belkim ondan bazi seylerden yoksanda olsak, bunada Sükür.

Biraz Sabir, bu hep Annemin sözüdür, birseyler anlattigimda, Gözlerim doldugunda, Sesim titredigimde, „Allah büyüktür“ ve „Biraz Sabir“ der , ben bunun üstüsüne hep „Üf püf “ ederim ama Sabir ettigim sürece hep bana iyi, güzel dönüsler oldu.

Bu Hikayelerin devami arada gelecek, biraz karisIk anlatmista olsam, severek okumussunuzdur umarim.

Sevgilerimle
Dilosunuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder