27 Ocak 2016 Çarşamba

Para olsa ya sonra? (1/2)

Selam Canlar,

Eskiden giyinmedigimiz Giysilerimizi yardima muhtac olanlara verirdik, önce Akraba icinde sorar kimse almazsa Komsulara dagitirdik. Ve Akrabalardan yada Komsulardanda bize Elbiseler gelirdi. Yani birbirimizin Kiyafetlerini giyerdik. Zorumuza gitmezdi, ama yinede Insan yeni Elbiseler almak isterdi yada giyinmek. Mesela hic yeni Okul Üniformam olmadi Ablamdan verilmisti bana, Cantam Kuzenimdendi. Tabiiki Para olunca Babam Annem bizi hic dara koymazlardi Defter alirdi, Su Sisesi alirdi Okul icin... Sonra meshur Okul Kitaplari toplardik sagdan soldan. Hic tanimadigimiz Evlere giderdik Arkadaslarla, Yirtik pirtik Kitaplari alirdik, sagolsunlar verirlerdi. Bizi tanimasalarda kendi durumlari bizim gibi olunca halimizden anlarlardi. Kitaplari Eve götürürdük cünkü her Yil Kitaplar yenilenirdi ve bir Kitap baya pahaliydi eee Evde cok cocukluysan sIkIntiydi. Sinifimizda bazilarinin Kalemlikleri vardi, Silgiler renkli renkli Kalemler. Cocuktum hepsi Göz aliciydi. Bende isterdim ama dururumuz iyi degildi ve bir seyi fark etmistim. Oda gün geldiginde onlarin azina sahip bile oldugumda pekde fazla mutluluk getirmemistiki bana. Fark etmiyordu elimdeki Kalemin süslüsü yada süslü olmayisi benim icin artik Dersi calismak ve Sinifta iyi Ders dinlemekti önemli olan. Simdiki Cocuklar cok sansli bizim zamanimizda bizim Okulda Bilgisayarlar yoktu, sadece Müdür Odasinda bir Bilgisayar yer alirdi :) Kütüphane vardi ama Hocasiz Kütüphaneye girilemezdi. Sonra Spor Salon Odamizda yoktu ama illaki Spor Kiyafetleri Ayakkabilari olmasi lazimdi. Cok sacmaydi Anne Baba icin yine bir zorluk basliyordu. Herneyse Konu Okul degildi :)
Bir Kiz vardi Anne Babasi okumus ve Meslekleri baya iyiydi. Kizin özgüveni baya süperdi yada beni gariban görüp hep Havali seylerden bahsederdi. Bende onunla yinede zaman gecirmekten hoslanirdim fakat kendisi hep bilmislik taslardi. Ve birgün onlarin Evine gitmistik. Bensiz olurmu olmazdi :) Kiz bana Odasini gösteriyordu, Oyunlar sayiyordu, bana birseyler sordugunda iste „bundan sende varmi yada bunun ne oldugunu biliyormusun“ diye benim Cevabim hep „Hayir“ olurdu. Oda bikmis bi sekilde ya anlatirdi yada anlatmazdi. Disari ciktik, onlarin Yolu bombostu, ne Cocuklar vardi, ne kavga eden Komsular. Kiz önden kosarcasina gidiyordu bende korkuyordum nede olsa tanimiyorum oralari, issiz bi yer. Bi baktim Kizin Parasi düstü, hic farkinda bile degil. Aldim yerden hic bakmiyor bile Dilek ne ediyor misali. Aldim verdim Parasini. Kiz ne olduysa yavasladi ve yavas yavas yürüdük yoruldu sanirsam :) Eve vardigimizda ben Salona oturdum, yine Odasina cagirdi. Evi ve Odasinin büyüklügü cekti gözümü ve Evdeki yeni Esyalar piril piril. O anlar büyülenmiste olsam Annem Babam kesin azda olsa üzülmüslerdir oda söyleki onlarda her Aile gibi Cocuklarinin güzel ve yeni Esylarla büyütülmek isterler. Ama suda ilgimi cekti Annem Babam hic kendilerini degisIk göstermiyorlardi ordayken. Cünkü birileri daha vardi, yani tanimasam vay be Adama bak diyecem :) Ozaman anliyordum „Ne olursa ol kendin ol“. Neyse Kiz beni Odasina cagirmisti Annelerimizde ordaydi, bana kizin Elbiselerinide gösteriyorlardi. Giyindim tipki Palyonco gibiydim yemin ederim :D Cok iyi hatirliyorum Kirmizi bi Elbise ve Boynumda kocaman bi Kelebek vardi. Kendime Aynada bakiyorum, Aklimdan gecen seyler sunlardi, „Lan Mahalleye böyle gitsem benle dalga gecerler“ „Ya kizim ne hale geldin“ „Bu ne ya?“ Annemle icerideydik beni giyindiriyordu, Cocuk Elbiseleriydi, Kislik Yazlik ne varsa. Kiz Annesiyle konusulanlarini bi yandan dinlemeye calisiyordum, kiz galiba istemiyordu Annesi bana Kiyafetleri versin sonra Anneside cöpe gitmesin sana yenilerini aliriz gibi laflar ediyordu sanki Kizi sakinlestirmek icin. Kötü hisseder Insan kendisini tabiiki dinleyince... Galiba 1 yada 2 Parca almistik ordan, Kadin hepsini vermek istedi, Annemde yok Sagol benim Kizim giymez yoksa alip Evde atmayalim demisti... Iyikide almamistik. Sonra bu Kiz Mahallemize geldiginde budefer ben Tepelerden asagi kosarak gittim, aslinda kayiyordumda tirsa tirsa, asagiya kosuyordum resmen :D Arkamdan pat pat geliyordu, sonra duraksadim, dedim kiz Dilek gelmis kiz Misafir basina bisey gelir Canin ciz eder bosver, sana ne etmisse etmis. Sen sen ol, sana yapilan Yanlisliklari baska Kisilere yada ayni Kisilere yapma, bosver deyip yavasladim. Halayda kizi elime tutusmuslardi Halayi bilmesemde bakip oynuyordum ve dogal olarak Kizin Parmagini tutuyordum, yahu Kiz birden bire dedi "Sen Parmaģımı çok sıkıyorsun" diyip baska tarafa gecti, güleyimmi aglayayimmi bilemedim :D ...

Şimdi büyümüşte olsam kendi Parami kazaniyorda olsam, Evdeki yada Teyzoşumdan yada Kuzenimden gelen Kiyafetleri gocunmadan giyerim. Ya tabii verildigi andaki Surat ifadeleride önemlidir. En çok istedigim seylerden biri "Fotograf Makinesi". Ama çok pahali, herkesin yapacaklari Masraflari kendisine. Ama cok istesemde Ailemi düsündüm, daha okuyanimiz var Allah göstermesin birgün birimiz Hastanelik ya olursak ne yapariz... Artik Annem Babamda genç degillerki... Zaten yavaş yavaş Yillarin Yorgunluklari Bedenlerine vurmuş, sizlamalar baslamis ve halen çalisiyorlar... Onlarada bizim gibi bi gelecek lazim... Tabiki bi Fotograf Makinesi almayacam diyede hepsine yetisemem ama fuzuli seyleri almamaya calisiyorum. Hakikaten en son kendime öylesine ne aldim? Galiba Uçak Biletiydi. Bende isterim güzel Kiyafetleri alayim giyeyim Düģünlerde Partilerde boy göstereyim. Hanim hanimcik olayim. Suratimi Makyaj manyagi yapayim :D Ama keske böyle bi Kafadan olsaydim, yapamiyorum. Biriktirdigim parayla Elbise alinir süslenilir Dügün dernek Partylere gidinilir fakat ne gerek var?! Benim önceliklerim çok farklaştı... ve bu baya beş alti Yildir böyle... Ayagimi yorganima göre uzatiyorum... Burdaki Arkadaslarim baska boyutta cocuklugundan itibaren Bankada Hesaplari var her ay para eklenmis, Kiz çildiriyor Tek Taş yüzüģü icin.... Ben ise Yüzüge bakip ne farki var obirlerinden anlamaya calisiyorum...

"Harbi Dilek Paran çok olsa ve Tek Taş yada Markali Eşyalar alabilsen o Parayla alirmiydin?" derseniz çok ciddiyim almazdim! Eger Param olursa ne yapardim biliyormusunuz...

Diger gelecek Hikayeyi okuyun... Çocukluktan kalan Hedefim, Dileģim ve Umudum var, olmasini hep isteyeceģim birşeyler. Olmayacak birşey deģil aslında biraz Enerjiye biraz Paraya ihtiyacim var belkide.

Sevgilerimle
Diloş 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder