23 Eylül 2015 Çarşamba

Bal Kabak Tatlisi deneyenler ?

Ben ve Yemek yapmak himmm... Ikisi birbirinden uzak gibi görünüyor olsada Insan istedigi herseyi yapabilecek niteliginde :) Hep Yemek yapmiyor ama epeyce yiyenlerdende degilim. Ama yaptigim seyleri karsi tarafin güzellikle yedigini görünce o benim Karnimi adeta doyuruyor :) Yani istesem birazda azim olsa, yapmiyor degilim, ama pek anlatmiyor olabilirim ve yapmiyor degilim, ama kendimi yetersiz hissediyorum Mutfak konusunda :) Suda bir gercekki suan yapamam dediklerimizin hepsini yapar olduk, basarir olduk, ondan bu Konuyu pekde olsa Kafama takmiyorum, nede olsa hersey ögrenilir. Ama tabiiki ister 50 Yasima geleyim ister 95, ne Ninem gibi nede Annem gibi Yemeklerim ayni lezzette yada ayni onlar gibi Usta bile olamam... Onlarin sade ve sadece çırağı olabilirim.

Bal Kabak desem ? Kimisinin severek kimisinin ise yanindan gecmemis olmasi ne tuhaf degil mi? Yada Cizgi film Bal Kabagi yada Halloween´de aklinda kalanlarda olabilir. Eskiden Evimize Bal Kabagi gelmis Annem ve Halam tatli yapmislardi, görüntü aklima geliyor ama ilk defa yemisligim oldugu icin  yada yenilige kapali oldugumdan sevmemistim. Taaki Annem Yillar sonra ucuzlukta olan Bal Kabagini görüp alana kadar :)
Internette tariflere bakildi, karma bisey ortaya cikardik, iste böyle seyler denedik :

Malzemeler :

Öncelikle 1,5 kg soyulmus dilimlenmis Kabak
3,5 Su Bardagi Toz Seker
1 Su Bardagi Ceviz Ici
1 Cay Bardagi Tahin

 Yapilisi :

  • Önce bir genis Tencerenin icine soyulmus ve dilimlenmis olan Kabaklari dizin.
  • Sonrada üzerlerine 3,5 Su Bardagi Toz Sekeri serpin kapagini kapatip bir Gece dinlendirin.
  • Sabah baktiginizda sulanmis olan Kabak dilimlerini göreceksiniz, eger Seker kalintilari halen erimemis varsa üstünde onlari iyice karistirin.
  • Tekrardan Kapagi kapattiktan sonra Ocaga koyun sonrada Ocagi en düsük seviyede acin. 
  • Kabak dilimlerini en agir seviyede 40 - 50 dakika pisirmeye birakin. Bicak / Catal / Kürdanla Dilimlerin pisip pismedigini ögrenebilirsiniz. Saydigim 3 seyden birisiyle bu denemeyi yapiyorsaniz ve Dilime rahatca batiyorsa demekki pismistir. Ama eger halen sertse 10-15 dakika daha kisik Atesde pisirmeye devam edin.
  • Pistikten sonra güzel servis Tabaga alip Tahin ve Ceviz üstüne serpin (yada diledginiz sevdiginiz seyleri).
Sonuc : Ben begendim, pek almadigimiz bi Sebze ve pek yemiyordum. Ama tadi okadar Cocuklugumda hatirladigim gibi tuhaf tadi yoktu :)
Afiyet, bal Seker olsun. :)










Sevgilerimle
Dilos

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder