25 Eylül 2015 Cuma

Kurban Bayramı

Merhaba Canlar,

Kurban Bayraminizi en icten Dileklerimle kutlarim. Umarim sadece Bayramda barisip özür dileyip , sonra Bayram bittikten sonra kalp kirmamali , Sırt cevirmemeliyiz... Bigüne telefonlasmak yada Mesajlasmak yada El öpmek sigdirilmamali... birak hergün bayrammiscasina gecsin Hayat. Sadece Bayramda Muhtac olan Insanlara El uzatilmamali bu iyimserligimiz herzaman olsun ve bu oldukca sadece mutlulugu huzuru birgüne sıģdırmak zorunda kalmayizki...

Çocukken hatirladigim Kurban Bayrami... Sabah erken kalkilir , herkesi küçük Kollarimla sarmalardim, öperdim. Pencereden disari bakisi attigimda gördügüm Kisileri öncelikle böyle Bayramini kutlar. Pijamalarimi degistirip Kahvaltimizi kurardik Yere. Herkes ayri telden konusurduk, ne konustugumuzu hatirlamiyorum ama gülüslerimizi iyi hatirliyorum. Sonra hersey toplanir, disari cikilir ve budefer yine büyüklerin Ellerinden öpülürdü. Gönlünden kopanlar Para verirdi. Sonra Çoluk Çocuk Kuzen Arabaya atlar Mezarliga giderdik, onlar orda olmalarina ragmen bizden uzakta, aslinda onlar hep yüregimizdelerdir, Evimizde. Bizi gören, kollayan daima seven... Ordaki Anlar bende hep aynidir hic azalmadi aksine özlem dahada cogaldi...

Sonra Beylerimiz eger durumumuz iyiyse Kurbanlik Koyun alirlardi. Biz Çocuklar olarak Koyun geldiginde gider bakardik. Ben ona yaklasmak istedigimde heleki ot yedirmek istedigimde tirsarsim halbuki o bizden dahada ürkerdi. Sonra kesilecegini düsündügümde ise cok kötü olurdum bakmaz göz göze gelmezdim, gelemezdim sucluluk duygusu olurdu...
Ve o an gelir Koyun kesilir, Dualar esliginde, Kani Alnımıza sürerlerdi.

Sonrada devreye Evimizin Hanimlari girerdi. Güzelce keser ve kime dagitacak kadar ayirtirlardi. Sonra Kelle Paça yapacaklarsa onu bi yandan hal ederlerdi. Ben Evimizden cikan Kurbani "yok ona vermeyelim, onlarda bize vermedi" diye sözler hic duymadim. Aksine bize kalacak Etten alip verirlerdi bizimkiler. Sonra herkes Etleri dagitmaya cikardi. Evimizde Etler piserdi. Bazen Akrabalarimizi cagirir bazende kendi kendilerine gelirlerdi yerdik affiyetle. Ogün yorulurdu Insan, ama yinede "Yarrabi Şükür" denilirdi.

Bugün Internette gezinirken bi Resim ve Yazi Gözüme carpti Yazi şuydu :
 Hz. ALI ye sormuşlar "Bayram nedir" diye. "Günahsız geçen hergün Bayramdır" demiş.

Günahsız ve Masum dolu bi Yaşam dileģiyle...

Sevgilerimle
Diloşunuz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder